Prawo jazdy tuż po 18 urodzinach

wahaczeW ostatnich latach można z łatwością zaobserwować tendencję do uczęszczania na kurs prawa jazdy zwłaszcza wśród najmłodszych dorosłych.

Trzeba przyznać, że ta grupa osób najszybciej przyswaja wiedzę, a zdobyte umiejętności może od razu zamienić w czyn.

W przypadku starszych osób bardzo często możemy mieć do czynienia ze swojego rodzaju lękiem przed kierowaniem pojazdami ? młodzi ludzie są pozbawieni tego strachu.
Warto wysłać osiemnastolatka na kurs prawa jazdy również dlatego, że jest to budowanie jego potencjału na przyszłość.
W niejednej pracy prawo jazdy jest konieczne do wykonywania zawodu, a nawet jeśli nie, to jest bardzo przydatne na przykład w dojazdach do zakładu pracy czy w załatwianiu innych spraw.

Trudna decyzja - złomowanie samochodu

wahacze Każdy samochód (poza zabytkowymi) trzeba będzie wcześniej, czy później zezłomować.

Nie jest to zbyt ładne określenie, zwłaszcza że wielu ludzi przywiązuje się do swoich aut.

W końcu taki pojazd służył nam wiele lat, dzielnie woził całą rodzinę, przeżył psie zęby, dziecięce problemy żołądkowe, i wiele innych sytuacji.
No ale niestety - nadszedł na niego czas. Samochód warto zezłomować wtedy, kiedy nie opłaca się go naprawiać, ponieważ koszty znacznie przewyższają jego wartość, no i jeżeli jednocześnie nie rokuje na klasyka.
Wielu pewnie dzisiaj żałuje posłania na złom swoich maluchów, dużych fiatów, czy polonezów.
Obecnie te auta, jeżeli są w dobrym stanie potrafią osiągać całkiem wysokie ceny, stają się nowymi klasykami - youngtimerami. Jednak nie oszukujmy się - w dobie masowej produkcji mało który model może mieć taką szansę.

Jeżeli nasze autko nie rokuje, to trudno - trzeba się go pozbyć.

Potrzebujemy dokumentów, że samochód został zezłomowany aby go wyrejestrować i nie płacić ubezpieczenia OC.

Rodzaje turbosprężarek

Na przestrzeni ostatnich lat turbosprężarki bardzo się zmieniły.
Zmiany w turbosprężarka polegały przede wszystkim na eliminacji wydzielanych spalin oraz wydajności i trwałości tego elementu.

Wersją podstawowa turbosprężarki jest wersja bez zaworu.

Dalej wyróżniamy turbosprężarki z zaworem upustowym. Zawór zamontowany w tym typie turbosprężarki ma na celu zmniejszenie zbyt szybkiego obracania się układu wirującego. Kolejny rodzaj to turbosprężarki ze zmienną geometrią VTG.
Zmniejszanie geometrii sprawia, ze łopatki turbiny zmieniają kąt ustawienia, dzięki czemu nawet przy małych obrotach silnika praca turbosprężarki jest bardzo efektywna.

Turbosprężarki z dwustopniowym systemem doładowania są niczym innym jak połączeniem dwóch turbosprężarek mniejszej i większej.

W początkowym zakresie obrotów silnika pracuje tylko mniejsza turbosprężarka. Później po otwarciu przepustnicy zaczyna działać druga.
Na górnym pułapie obrotów silnika pracuje tylko duża turbosprężarka.

Ten typ turbosprężarki jest stosowany w najnowszych samochodach..

Widok do druku:

wahacze