piec na olej opałowy

Energię uzyskuje się stosując pompę ciepła

Pompa ciepła Energię uzyskuje się stosując pompę ciepła, która wymusza obieg energii cieplnej ze źródła zimniejszego (grunt) do ogrzewanego budynku.
Zastosowanie tego urządzenia umożliwia korzystanie z energii zmagazynowanej w gruncie, który podgrzewany jest przez energię słoneczną. Takie ogrzewanie nie ma nic wspólnego z gorącymi źródłami ani z wykorzystaniem energii geotermalnej.

Nośnikiem energii, który napędza pompę ciepła, w większości wypadków jest energia elektryczna.

Jedynie w pojedynczych przypadkach pompa ciepła napędzana jest przez silnik spalinowy zasilany gazem ziemnym1. Wady i zalety: bardzo niskie koszty jednostki produkowanego ciepła, wysoki koszt inwestycyjny, zwłaszcza wykonania wymiennika ciepła w gruncie, brak emisji szkodliwych substancji w miejscu stosowania urządzenia. Spalanie biomasy Biomasa może być wykorzystywana jako paliwo do urządzeń grzewczych. Spalane mogą być między innymi: drewno ? polana, zrębki, pellety, słoma ? bele lub kostki słomy, brykiet słomiany, biogaz albo gaz drzewny otrzymywany z biomasy. Wady i zalety: paliwo dostępne jest zazwyczaj w niedużej odległości od miejsca wykorzystania ? nie ma konieczności transportu jak w przypadku węgla, ceny biomasy, zwłaszcza różnego rodzaju odpadów, jest zazwyczaj niższa od innych paliw, emisję dwutlenku węgla ze spalania biomasy uważa się za zerową, a zatem nieprzyczyniającą się do efektu cieplarnianego. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie

Obsługa centralnego ogrzewania uniwersyteckiego

piec na olej opałowy Rodzaje centralnego ogrzewania zamontowanego na uniwersytetach mogą być różne w zależności od daty ich powstania oraz ich wielkości.
Rzadziej zdarzają się uniwersytety ogrzewane węglem i drzewem, najczęściej są one podłączone do miejskiej sieci ciepłowniczej lub posiadają własne ogrzewanie gazowe czy elektryczne.
Konserwacja centralnego ogrzewania uniwersyteckiego zazwyczaj dokonywana jest w okresie wakacyjnym, kiedy studenci i większość pracowników przebywa na wakacjach.
Może być ono także jeszcze raz sprawdzane przed rozpoczęciem okresu grzewczego, a obsługiwane jest przez uniwersyteckich konserwatorów.
Do ich zadań będzie należało włączanie takiego ogrzewania i regulowanie wytwarzaną temperaturą.

Centralne ogrzewanie w szkołach

Rodzaje centralnego ogrzewania zainstalowanego w szkołach mogą być bardzo różne głównie w zależności od tego, w jakim roku dana szkoła została postawiona.

Dlatego można spotkać budynki szkolne ogrzewane węglem i drzewem oraz budynki szkolne ogrzewane gazem i posiadające bardzo nowoczesne kotły grzewcze.

Pierwsze uruchomienie centralnego ogrzewania odbywa się pod okiem specjalistów, którzy dokładnie sprawdzają, czy nie zagraża ono bezpieczeństwu uczniów i pracowników szkoły.

Natomiast każde kolejne uruchomienie takiego ogrzewania może być dokonywane przez szkolnego konserwatora.

Sama obsługa takiego ogrzewania zależy od jego rodzaju i może odbywać się przy większym lub mniejszym udziale szkolnego konserwatora. .
Dodane: 07-10-2016 10:02

Tagi: ogrzewanie kocioł na olej piec na olej kotły i piece

Widok do druku:

piec na olej opałowy