Wahacz

O silniku

Silnik ? typ maszyny zamieniającej energię na pracę mechaniczną. Energia zasilająca silnik może mieć formę: energii chemicznej (np.

silnik dla nanorurki) energii cieplnej (np.

silnik parowy, silnik Diesla, turbina parowa, gazowa i silnik Stirlinga) energii elektrycznej (np.

silnik elektryczny) energii kinetycznej (np.

turbina wiatrowa, turbina wodna) energii potencjalnej (np.
turbina wodna). W zdecydowanej większości urządzeń energia mechaniczna wytwarzana przez silnik odbierana jest od obracającego się wału silnika i jest wykorzystywana w postaci pracy mechanicznej lub zamieniana na energię elektryczną. W silnikach takich jak np.
silnik rakietowy lub silnik liniowy efektem działania silnika jest energia ruchu postępowego. Najważniejsze atrybuty silnika moc ? zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu sprawność ? stosunek wytworzonej energii użytecznej do energii pobranej przez silnik moment obrotowy ? dla wszystkich silników z ruchem obrotowym siła ciągu ? szczególnie dla silników lotniczych impuls właściwy ? dla silników rakietowych Źródło:

Problem starych aut

Wahacz Polska jest krajem, gdzie po ulicach jeździ bardzo mało nowych samochodów, a średni wiek pojazdów oscyluje w okolicach 15 lat.
To bardzo dużo i nie jest to dobra wiadomość.
Rząd próbował zachęcić Polaków do zakupu nowszych samochodów poprzez wprowadzanie dodatkowych podatków i przeglądów - na szczęście, żaden z tych kretyńskich (nie bójmy się tego słowa) pomysłów nie wszedł w życie.

Stan techniczny takich samochodów często jest zły.

To w oczywisty sposób zagraża bezpieczeństwu, jednak jeżeli ludzi zwyczajnie nie stać na lepsze auto - trudno z tym walczyć.

Brakuje sensownych propozycji, a obowiązkowe przeglądy nie rozwiązują tych problemów.

Z drugiej strony Polacy są ofiarami (też nie bójmy się tego słowa) nieuczciwych sprzedawców, którzy wciskają im pojazdy w kiepskim stanie, ukrywają wady, i tak dalej.

Obraz jest bardzo smutny - nie ma ochrony kupujących, nie ma odpowiednich kontroli stanu technicznego pojazdów, jest za to bardzo dużo wypadków.

Oczywiście, stare samochody to nie jest jedyny czynnik, jednak nie można go pominąć.

Pytanie - co można zrobić? Cóż - moim zdaniem nie wszyscy powinni posiadać samochód - dobra komunikacja miejska i międzymiastowa mogłaby pomóc.
Ale takie rozwiązanie wymagałoby poniesienia kosztów - a kosztów nasz rząd ponosić nie lubi.

silnik wysokoprężny

Silnik o zapłonie samoczynnym (znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla, ZS) ? silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym, w którym ciśnienie maksymalne czynnika jest znacznie większe niż w silnikach niskoprężnych (z zapłonem iskrowym), a do zapłonu paliwa nie jest wymagane żadne zewnętrzne źródło energii, ma miejsce zapłon samoczynny1.
Do cylindra dostarczane jest powietrze, a kiedy tłok zbliża się do swojego GMP następuje wtrysk paliwa, które następnie spala się po przekroczeniu w komorze spalania temperatury jego zapłonu. Do zainicjowania zapłonu nie są potrzebne tak jak w przypadku silnika o zapłonie iskrowym zewnętrzne źródła ciepła1.

Stopień sprężania w silnikach wysokoprężnych mieści się w przedziale 12-251.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym

.

Widok do druku:

Wahacz