mechanizm ramienia

pompy hydrauliczne pompy hydrauliczne
W koparce jednonaczyniowej wyróżnia się podstawowe zespoły: podwozie ? A, stanowiące zespół nośny całej konstrukcji, wyposażone w mechanizmy jazdy, najczęściej gąsienicowe nadwozie ? B, zwykle pełnoobrotowe, na którym montowany jest silnik, zespoły napędowe, sterujące i kabina operatora osprzęt roboczy, montowany na nadwoziu, wyposażony w układy napędowe, w którym wyróżnia się: mechanizm wysięgnika ? C, składający się z wysięgnika i siłownika (1) napędu wysięgnika mechanizm ramienia ? D, składający się z ramienia i siłownika (2) napędu ramienia mechanizm łyżki ? E, składający się z łyżki i siłownika (3) napędu łyżki Koparki jednonaczyniowe polskiej produkcji koparki linowe KM-251 KS-251 ? koparka samochodowa KM-602A KU-1206 koparki hydrauliczne KSH-45 ? koparka ciągnikowa K-406A K-407A K-408 K-606 M250H M500H Brawal1611 Brawal1615 Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparka

Rama główna

Budowa spycharki gąsienicowej Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to: podwozie gąsienicowe, rama główna, nadwozie, układ napędowy, hydraulika układu napędowego, osprzęt roboczy, hydraulika układu roboczego. Podwozie gąsienicowe Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi.

Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki stabilizatora. Rama główna Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej.

Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia. Nadwozie W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang.

Roll Over Protection Structure).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka

Koparka wielonaczyniowa kołowa przestrzenna

Koparka wielonaczyniowa Koparka wielonaczyniowa kołowa przestrzenna Koparka wielonaczyniowa ? typ koparki charakteryzującej się ciągłym procesem kopania, wyposażonej w wiele naczyń kopiących (czerpaki lub skrobaki) umieszczonych w równych odstępach na łańcuchu lub kole. Maszyny stosowane w górnictwie odkrywkowym (kopalniach węgla brunatnego, rudy, gliny), przy wykopach szerokoprzestrzennych, skarpowania nasypów, na składach materiałów sypkich. Są jednymi z największych maszyn do robót ziemnych; ich rozmiary przekraczają długość 200 m i wysokość 100 m, masa ponad 13.000 ton a wydajność ponad 200.000 m? urobku na dobę. Z mniejszych maszyn tego typu są stosowane do kopania rowów, w wykonaniu jako koparki wielonaczyniowe wzdłużne. Historia Zanim pojawiają się pierwsze koparki wielonaczyniowe, przez wiele stuleci wcześniej stosuje się szereg rozwiązań pogłębiarek wykorzystujących układ wieloczerpakowy.

Powstanie pierwszych koparek wielonaczyniowych stanowiło kolejny etap w zastosowaniu tego układu do robót ziemnych, tym razem na lądzie.

Pierwsze tego typu maszyny powstają w połowie XIX w.: 1827 r.
? projekt1 koparki wielonaczyniowej Poirot de Valcourta; nic nie wiadomo o realizacji projektu 1859 r. ? patent Alfonso Couvreuxa2 na koparkę wielonaczyniową; zbudowano kilka takich maszyn; koparki te były stosowane przy budowie Kanału Sueskiego 1880 ?1884 r.

? podobne maszyny w tym okresie produkuje niemiecka firma ?LMG?; koparki tej firmy stają się jedną z najpopularniejszych maszyn w Europie stosowanych przy budowie linii kolejowych i kanałów wodnych 1905 r.

? pierwsza koparka z kołowym układem wieloczerpakowym; maszyna zbudowana w Kalifornii i stosowana do wykonywania rowów melioracyjnych. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparka
.

Widok do druku:

pompy hydrauliczne