Przykłady silników R4

pokrowiec na motor
Przykłady silników R4 Najmniejszy samochodowy silnik R4 wykorzystany został w kei-carze Mazda Carol ? miał pojemność 358 cm?.

Jeszcze mniejsze jednostki wykorzystywane były w motocyklach, na przykład Honda CBR250RR ? 250 cm?. Przykłady jednostek napędowych w układzie R4: Alfa Romeo Twin Cam ? pojemności od 1290 do 1962 cm?, używany między innymi w modelach: Spider, 155 i 164 BMC A-Series ? pojemności od 803 do 1275 cm?, używany w samochodach Mini Honda E ? pojemności od 995 cm? do 1,6 dm?, wykorzystany w Hondzie Civic Honda F20C ? pojemności od 1997 do 2157 cm?, wykorzystany w Hondzie S2000 Jednym z najmocniejszych silników R4 służących do napędu łodzi motorowych jest turbodoładowany wysokoprężny Volvo Penta D4-300.

Z pojemności 3,7 l generuje on moc maksymalną 305 KM (224 kW) i maksymalny moment obrotowy na poziomie 700 Nm5.

Innymi przykładami dużych jednostek R4 są stosowane w samochodach ciężarowych silniki MAN D0834 (4,6 l pojemności, moc 223 KM (164 kW), moment obrotowy 850 Nm) oraz motor stosowany do napędu ciężarówki Hino Ranger (5,1 l, 177 KM/130 kW, 630 Nm)67, wcześniejsze wersje modelu miały silnik o pojemności 5,3 l8.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R4_(silnik)

Regeneracja turbo

pokrowiec na motor Co zrobić kiedy turbosprężarka w naszym samochodzie zacznie się psuć? Są dwa rozwiązania. Pierwszym rozwiązaniem, niestety droższym jest zakup nowej turbiny.

Jest to może nieco szybsze bo gotową turbinę można dostać niemal od ręki aczkolwiek w przypadku rzadszych modeli samochodów może to wcale nie być takie oczywiste bo może zajść konieczność sprowadzenia nowych części. Drugim rozwiązaniem jest naprawa zepsutej sprężarki.

Jak to można zrobić szybko i sprawnie? Jeśli w naszym mieście jest firma specjalizująca się w regeneracji turbosprężarek to można po prostu tam pojechać i oddać sprężarkę. Natomiast jeśli nie ma takiej możliwości to można po prostu wysłać turbinę do firmy Regmot z Mielca i odebrać od kuriera cześć po profesjonalnej regeneracji. A wysyłka jest nawet gratis w cenie całej usługi.
Tak więc również bez problemu.

Średnia prędkość tłoka

Charakterystyki silnika spalinowego są graficznym przedstawieniem zależności niektórych parametrów pracy silnika w zależności od prędkości obrotowej wału w całym zakresie pracy silnika. Parametry konstrukcyjne Do ważnych parametrów konstrukcyjnych silnika spalinowego wpływających zasadniczo na charakterystyki silnika są: Średnia prędkość tłoka ? decyduje o szybkobieżności silnika. Rodzaj silnika Średnia prędkość tłoka m/s silnik o zapłonie iskrowym 14 - 18 silnik o zapłonie samoczynnym 9 - 14 silnik ciągników i maszyn roboczych 8 - 10 Współczynnik kształtu cylindra.

Wyraża się jako stosunek skoku tłoka do średnicy cylindra.

Silnik może być krótkoskokowy, jak i długoskokowy. Decyduje o średniej prędkości tłoka i (pośrednio) o liczbie zaworów, jakie można umieścić w jednym cylindrze. Rodzaj silnika Wskaźnik kształtu cylindra (s/d) silnik o zapłonie iskrowym 0,6 - 1,1 silnik o zapłonie samoczynnym 0,9 - 1,4 Stopień sprężania.

Jest to najistotniejszy parametr konstrukcyjny silnika.

Wyraża się jako stosunek objętości komory roboczej w najwyższym i najniższym skrajnym położeniu tłoka.

Im większy stopień sprężania, tym wyższa wydajność energetyczna silnika. Rodzaj silnika Stopień sprężania silnik o zapłonie iskrowym 7,5 - 13 silnik o zapłonie samoczynnym z doładowaniem 14 - 18 silnik o zapłonie samoczynnym 18 - 24Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy.

Dodane: 12-11-2016 05:51

Tagi: motoryzacja motocykle pokrowce skutery motor skuter

Widok do druku:

pokrowiec na motor