Uszkodzenia zderzaka w samochodzie

podpora wału napędowegoUszkodzenia zderzaka są poważnymi awariami samochodowymi.
Zwykle do awarii zderzaków dochodzi w czasie wypadków drogowych oraz wskutek tego, że kierowca nie dba o swój samochód.
Często uderza w różne przeszkody znajdujące się na drodze, co powoduje powstawanie wgnieceń w zderzaku.

Niewielkie wgniecenia w zderzaku mogą być naprawiane przez samego kierowcę, jednak poważniejsze awarie zderzaka wymagają interwencji mechanika.

W przeciwnym razie kierowca nie będzie mógł korzystać ze swojego samochodu.

Natomiast sama wymiana zderzaka może wymagać użycia specjalistycznego sprzętu i pozostawienia samochodu na dłużej w warsztacie.

Jednak wydaje się, że jeżeli kierowca bardzo lubi swój samochód, to warto naprawiać go po każdego rodzaju awarii.

klockowe ? opony z wydatnym bieżnikiem

klockowe ? opony z wydatnym bieżnikiem przypominającym nieco vibram.
Są powszechnie stosowane w rowerach górskich i samochodach terenowych.
Jest ich bardzo wiele odmian: od tzw.

semi-slicków ? mających w miarę gładką powierzchnię czołową i duże klocki na brzegach, co jest rodzajem kompromisu między oporami toczenia i przyczepnością przy jeździe w terenie o zmiennym rodzaju podłoża, po opony błotno-piaskowe ? mające bardzo wydatne i dość rzadko rozmieszczone klocki, których zadaniem jest "wgryzanie się" w grząskie i mokre podłoże, i które charakteryzują się bardzo dużymi oporami toczenia na bardziej twardych podłożach.

W rowerach przy tym rodzaju opon często stosuje się inny bieżnik w oponie na koło przednie i tylne. Kolcowa opona rowerowa domowej produkcji. kolcowe ? opony z metalowymi kolcami, które służą do jazdy po śniegu i lodzie.

W rowerach górskich są one też dość często stosowane do zjazdu również w sezonie letnim.

Rowerzyści majsterkowicze robią je sami z odpowiednio dobranych blachowkrętów i starych lub specjalnie kupionych opon. deszczowe ? opony ze specjalnie dobranym wzorem bieżnika zapewniającym bardzo wydajne odprowadzanie wody spod koła i zabezpieczającym przed poślizgiem. błotno-śniegowe ? opony wykonane zazwyczaj z bardziej miękkich gatunków gumy, zaopatrzone w specjalnie wyprofilowany bieżnik zapewniający dobrą przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym. nordyckie ? opony przystosowane do jazdy w bardzo zimnych warunkach (w Polsce używa się też nazwy opony lodowe).

Najbardziej popularne są w Rosji i państwach skandynawskich.

Opony lodowe są również powszechnie używane w Kanadzie, gdzie są to po prostu opony zimowe5, ze względu na to iż są przeznaczone do jazdy w temperaturach poniżej -10°C6, zwykle występujących zimą na większości obszaru Kanady.

W stosunku do opon zimowych bieżnik posiada budowę kierunkową oraz więcej lameli, które są gęściej umiejscowione.

To pozwala na lepszą trakcję na lodzie i śniegu7. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Tarcza hamulcowa

podpora wału napędowego
Tarcza hamulcowa ? główna część hamulca tarczowego. Tarcze hamulcowe w samochodach osobowych i ciężarowych najczęściej wykonane są z żeliwa.
Fakt ten wpływa na dobrą niezmienność wymiarową tarcz w dużym zakresie temperatur. Nowoczesnym rozwiązaniem są tarcze hamulcowe ceramiczne z węglików krzemu wypełnione włóknem węglowym. Tarcze hamulcowe dla zapewnienia lepszego chłodzenia mogą posiadać otwory wentylacyjne na obwodzie - takie tarcze nazywamy wentylowanymi, bądź w osiach równoległych do osi obrotu - takie tarcze nazywamy perforowanymi.

W tym drugim przypadku głównym zadaniem otworów jest odprowadzanie gazów powstających przy hamowaniu i w związku z tym polepszanie docisku okładzin ciernych do tarczy.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_hamulcowa

.

Widok do druku:

podpora wału napędowego