Do ważnych parametrów konstrukcyjnych

pompa paliwa vw polo
Charakterystyki silnika spalinowego są graficznym przedstawieniem zależności niektórych parametrów pracy silnika w zależności od prędkości obrotowej wału w całym zakresie pracy silnika. Parametry konstrukcyjne Do ważnych parametrów konstrukcyjnych silnika spalinowego wpływających zasadniczo na charakterystyki silnika są: Średnia prędkość tłoka ? decyduje o szybkobieżności silnika. Rodzaj silnika Średnia prędkość tłoka m/s silnik o zapłonie iskrowym 14 - 18 silnik o zapłonie samoczynnym 9 - 14 silnik ciągników i maszyn roboczych 8 - 10 Współczynnik kształtu cylindra.
Wyraża się jako stosunek skoku tłoka do średnicy cylindra.
Silnik może być krótkoskokowy, jak i długoskokowy.
Decyduje o średniej prędkości tłoka i (pośrednio) o liczbie zaworów, jakie można umieścić w jednym cylindrze. Rodzaj silnika Wskaźnik kształtu cylindra (s/d) silnik o zapłonie iskrowym 0,6 - 1,1 silnik o zapłonie samoczynnym 0,9 - 1,4 Stopień sprężania. Jest to najistotniejszy parametr konstrukcyjny silnika. Wyraża się jako stosunek objętości komory roboczej w najwyższym i najniższym skrajnym położeniu tłoka.
Im większy stopień sprężania, tym wyższa wydajność energetyczna silnika. Rodzaj silnika Stopień sprężania silnik o zapłonie iskrowym 7,5 - 13 silnik o zapłonie samoczynnym z doładowaniem 14 - 18 silnik o zapłonie samoczynnym 18 - 24Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy

Dlaczego warto regularnie sprawdzać czystość filtrów w samochodzie?

pompa paliwa vw polo Filtry w samochodzie pełnią bardzo ważne funkcje.
Umożliwiają one korzystanie z samochodu bez obaw o to, że do ważnych części składowych naszego auta przedostanie się jakiś drobny element, który sprawi, że zatkana część ulegnie awarii.
Regularne sprawdzanie czystości filtrów w każdym aucie powinno być normą, jednak najczęściej tak nie jest.
Zwykle kłopoty z autem dopiero stanowią sygnał o tym, że coś jest na rzeczy.
Zatkany filtr powietrza czy każdy inny potrafi skutecznie uniemożliwić sprawne działanie samochodu.
W niektórych przypadkach zanieczyszczony filtr może nawet doprowadzić do przedostania się zabrudzeń do oleju czy paliwa, a to może mieć dość groźne konsekwencje.

Jak działa diesel?

Ssanie Do cylindra, w wyniku przesuwania się tłoka i wystąpienia dzięki temu podciśnienia, zasysane jest z otoczenia czyste powietrze1.
Suw ssania kończy się zamknięciem zaworu ssącego (silnik czterosuwowy) lub przesłonięciem kanału dolotowego (silnik dwusuwowy). Sprężanie Zassane do cylindra powietrze (o temperaturze zbliżonej do temperatury otoczenia) jest następnie sprężane w wyniku ruchu tłoka w stronę głowicy przy zamkniętych zaworach.
Podczas sprężania rośnie intensywnie temperatura powietrza do bardzo wysokiej wartości1. Praca (ekspansja) Temperatura powietrza pod koniec sprężania jest tak wysoka, że możliwy jest zapłon wtryśniętej dawki paliwa do przestrzeni nad tłokiem znajdującym się w pobliżu górnego martwego położenia1.

Paliwo wtryskiwane jest pod wysokim ciśnieniem (zob.

hydrauliczny system wtrysku paliwa), dzięki czemu uzyskuje się dobre rozpylenie paliwa. Bardzo małe krople paliwa otoczone gorącym powietrzem szybko odparowują, a pary paliwa, dzięki dużej turbulencji, dobrze mieszają się z powietrzem tworząc jednorodny palny gaz. Gaz ten ulega samozapłonowi wywołanemu wysoką temperaturą.
W wyniku spalania silnie rośnie temperatura gazu.
Spalanie rozpoczyna się, gdy tłok znajduje się w pobliżu górnego położenia zwrotnego tłoka1.
Jest to początek ekspansji czynnika roboczego i wykonywania pracy.

Początkowo, wraz ze wzrostem temperatury, rośnie także ciśnienie czynnika, lecz wzrost prędkości poruszania się tłoka powoduje, że ciśnienie zaczyna maleć, a rośnie objętość właściwa gazu.

Spalanie kończy się jeszcze w czasie ruchu tłoka w stronę dolnego martwego położenia. Podczas suwu pracy ujawnia się główna różnica pomiędzy silnikiem wysokoprężnym a silnikiem o zapłonie iskrowym pracującym według cyklu Otta. W silnikach o zapłonie iskrowym spalanie mieszanki zachodzi bardzo szybko i wiąże się z gwałtownym wzrostem temperatury i ciśnienia w cylindrze (przemiana izochoryczna).

W silnikach Diesla spalanie jest wolniejsze i następuje w dużej mierze podczas cofania tłoka.

Ciśnienie podczas spalania jest mniej więcej stałe, rośnie natomiast temperatura i objętość gazu (czyli jest to przemiana izobaryczna). Wydech Gdy tłok znajduje się w pobliżu dolnego martwego położenia, następuje otwarcie zaworu wylotowego.
Ponieważ ciśnienie gazu w cylindrze jest wyższe od ciśnienia otoczenia, następuje wylot gazu do otoczenia. Zawór ten jest otwarty także podczas ruchu tłoka w kierunku głowicy i prawie wszystkie gazy spalinowe zostają wydalone z cylindra.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym.

Widok do druku:

pompa paliwa vw polo