pharma market research

Rynek farmaceutyczny, jak każdy inny, ma pewne ograniczenia.
Z tego powodu przed wprowadzeniem jakiejś nowości producenci korzystają z usług firm takich jak . Kilka rzeczy o marketingu i badaniach.

Medyczne i nie tylko - badania marketingowe

Firmy zajmujące się badaniami marketingowymi i rynkowymi muszą zatrudniać różnych specjalistów, nie licząc oczywiście tych od analizy danych.
Wiele z tych firm korzysta z własnych systemów i programów, więc konieczne jest zatrudnienie ludzi do jego obsługi oraz informatyków do ich aktualizowania i administrowania.
W trakcie jednego badania dla klienta większość pracowników przykłada do niego swoja rękę na różnym etapie jego trwania i analizowania wyników.
Aplikacje dla tego biznesu sporo pomagają w tej pracy, jednak nie zrobią niczego za pracownika.
Badania i tak trzeba przeprowadzić, zebrać dane, komputer pomaga jedynie w ich organizacji i analizie.

Cytat z Wikipedii o badanach rynkowych

pharma market research
Badania rynku to zespół czynności polegających na gromadzeniu informacji o zjawiskach i procesach na rynku, ich przyczynach, stanie aktualnym i tendencjach rozwojowych.

Celem badań rynku jest zdobycie informacji o kształtowaniu się mechanizmów rynkowych takich, jak popyt, podaż, ceny, zachowania i preferencje konsumentów, działania konkurencji, funkcjonowanie systemu dystrybucji, sprzedaży itp.

Badania rynku są częścią badań marketingowych.

Prowadzenie badań rynku zarówno polepsza pozycje konkurencyjną przedsiębiorstwa jak i jest zalecane przez normy ISO 9000.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_rynku

Farmaceutyczne badania rynku

Badania marketingowe i rynkowe można przeprowadzać w różnych dziedzinach biznesu i nie tylko.
Szczególnym przypadkiem badań są badania rynku medycznego i farmaceutycznego.
Wiele firm oferuje podobne badania oraz ich analizę. Zazwyczaj wykonuje się je na grupach lekarzy pracujących w zawodzie, personelu medycznym oraz na pracownikach aptek.
Wchodzą w to różnorakie aspekty wprowadzania nowości na rynek medyczny. Zwyczaje pacjentów, rekomendacje farmaceutów i lekarzy oraz skuteczności opakowań i kampanii reklamowych. Każda firma ma swoja bazę danych z której korzysta przy wykonywaniu badań dla klientów..

Widok do druku:

pharma market research