Dosłownie tłumaczy się to jako marketing w wyszukiwarkach internetowych.
SEM to ogół działań promocyjnych podejmowanych w internecie, w celu osiągnięcia najwyżyszch wyników wyszukiwania na wybrane słowa, frazy, które są wpisywane w wyszukiwarkę.
SEO (Search engine optimiziation) wchodzi w zakres działań SEM. Pojęcie Search Engine Marketing jest pojęciem bardzo ogólnym, w które skład wchodzą inne terminy związane z marketingiem internetowym oraz pozycjonowaniem.Przeglądając strony internetowe co rusz napotykamy na różne rodzaje reklam, tak samo ma się sprawa w codziennym życiu.
Jadąc drogą w centrum miast również napotykamy billboardy, czy inne formy reklamowania. Także ulotki ciągle są w użyciu.Jak więc widać reklamy są obecnie nie tylko cyfrowo, jak na przykład w telewizji czy internecie, ale także są ciągle drukowanie na plakatach, ulotkach czy billboardach.
Jak więc widać zarówno metody marketingu internetowego jak i zwykłego są ciągle w użytku.
Niektóre z technik są z powodzeniem stosowane od jakieś czasu, natomiast inne mogą wyjść z użycia w związku z ciągle wprowadzanymi zmianami w przeglądarkach.
Jedym ze sposobów pozycjonowania jest linkowanie, czy też korzystanie z usług copywritingu SEO.
Istnieje sporo technik pozycjonowania i ciągle ulegają one zmianom i modyfikacjom. Można wyróżnić etyczne oraz nieetyczne działania wykonywane w ramach pozycjonowania. .